ניתוח בקע מפשעתי

בקע מפשעתי, או בשמו האחר קילה, הינו מצב בו נוצרת התרחבות בתצורה של שק באזור המפשעה.
בקע מפשעתי הינו מצב שכיח בקרב גברים, ואף בקרב ילודים, אך נמצא גם באחוזים מסוימים בקרב נשים.

איבחון של בקע מפשעתי הינו פשוט, לרוב יתלונן המטופל על כאבים בעת פעילות מאומצת או בעת שיעול, וניתן יהיה לחוש בבליטה באזור המפשעות. בשל העובדה כי בקע מפשעתי יכול לגרום לסיבוכים, כדוגמת כליאה של המעי בתוך הבקע ואף סכנה לנמק, יש צורך לבצע ניתוח בקע מפשעתי.

ניתוח בקע מפשעתי מאפשר לבצע השתלת רשת סינטטית בתוך דפנות הבטן על מנת להעניק לה תמיכה. הרקמות הטבעיות של הגוף יגדלו סביב הרשת וכך יווצר איחוי של הבקע. את ניתוח vבקע vמפשעתי ניתן לבצע בשני אופנים שונים, האחד באמצעות הניתוח השמרני בו פותחים את חלל הבטן והאופן השני הינו ניתוח בקע מפשעתי באמצעות לפרוסקופיה.

ניתוח בקע מפשעתי בתצורתו השמרנית מתבצע תחת הרדמה מקומית, אשר במהלכה פותח הכירורג פתח בדופן הבטן ומשתיל דרך הפתח את הרשת. ניתוח בקע מפשעתי בתצורתו הלפרוסקופית מתבצע תחת הרדמה מלאה, אך מאפשר יצירת מספר פתחים קטנים, דרכם מחדירים מצלמה זעירה אל חלל הבטן ועל ידי מכשור ייעודי מבצעים את השתלת הרשת הסינטטית. באופן זה הליך ההחלמה יהיה מהיר יותר והסיכויים לפיתוח של זיהומים הוא נמוך.

שני הסוגים השונים של ניתוח בקע מפשעתי הינם בטוחים ואיכותיים. בחירת תצורת הניתוח תתבצע בהתאם להחלטתו של הכירורג, תוך התחשבות בנתונים הפיזיים של המטופל, גילו, משקלו, ומצבו הפיזי הכללי. אצל גברים צעירים ותינוקות, ההעדפה היא לבצע את ניתוח בקע מפשעתי באופן לפרוסקופי ואצל מבוגרים וזקנים הניתוח השמרני יהיה עדיף.

משך ההחלמה של ניתוח בקע מפשעתי תלוי בתצורת הניתוח, כאשר הניתוח הלפרוסקופי מאפשר החלמה והתאוששות מהירה יותר, הודות לחתכים הקטנים יותר. החלמה מן הניתוח השמרני תהייה מעט ארוכה יותר.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support