כריתת בלוטת הלימפה

בלוטות הלימפה הנמצאות בגופן הינן מבנים קטנים אשר תפקידם הוא לסנן זיהומים, למנוע כניסה של גופים זרים אל תוך מערכת הדם, לייצר נוגדנים ולהוות חיץ מפני זיהומים אשר תוקפים את הגוף. . בגוף האדם יש בקירוב בין 500 ל 600 בלוטות לימפה אשר מפוזרות בכל אורכי הגוף.

ישנם מצבים בהם נחוש כי בלוטת לימפה זו או אחרת גדלה, כמו במקרים של דלקות גרון או זיהומים אחרים, ובמקרים חמורים יותר כמו סרטן. בחינה של בלוטות הלימפה במחלות סרטן הינה חשובה ביותר הן מבחינת אבחון המחלה והן מבחינת התפשטות המחלה ואמצעי הריפוי.

מהי כריתת בלוטת הלימפה?

אחת האפשרויות המתקדמות ביותר לביצוע שח כריתת בלוטת הלימפה מאזורים שונים בגוף הינה באמצעות הגישה הלפרוסקופית. הניסיון והמחקר בתחום זה של ניתוחים, אשר החלו כבר בראשית שנות ה 90, מראים כי ניתן להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים, ללא הסיבוכים של הניתוחים השמרניים. כריתת בלוטת הלימפה בגישה לפרוסקופית מאפשר לכרות את כמות הבלוטות הרצויות ובאיזורים הרצויים. בעת ניתוח כריתת בלוטת הלימפה כורת הכירורג את אותם בלוטות הנראות לו חשודות.

על אף העובדה כי כריתת בלוטת הלימפה בלפרוסקופיה אורכת זמן רב יותר, מבחינת משך זמן הניתוח, היא מאפשרת החלמה מהירה ואחוזי סיבוכים נמוכים.

בעוד בעבר היו מבצעים ניתוחי כריתת בלוטת הלימפה כטיפול מונע, כיום, נמענים מלבצע פעולה זאת, אלא אם כן יש צורך, כמו במקרים בהם מדובר בחולים מבוגרים.

כריתת בלוטת הלימפה מתבצעת במקרים של סרטן, בהם הסרטן שלח גרורות אל בלוטת הלימפה. כריתה של בלוטת הלימפה הינה חלק מהטיפול וההחלמה ממחלת הסרטן והיא חיונית וחשובה כאחד.

בעת ניתוח של כריתת בלוטת הלימפה מוציא הכירורג את כל אותן בלוטות לימפה אשר נמצאות בסיכון לגרורות.

כריתת בלוטת לימפה הינה שלב חשוב בהחלמה מן מחלות הסרטן השונות ומאפשר אחוזי החלמה גבוהים יותר, כאשר אל כריתת בלוטת לימפה מתלווים בדרך כלל טיפולים נוספים.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support