אבחון וגילוי סרטן השד, כירורגיית שד

אבחון וגילוי סרטן השד הינו אמצעי אשר מציל חיים, ככל שהאבחון והגילוי של סרטן השד מתבצע מוקדם יותר, כך ישנן יותר אפשרויות להתגבר על הסרטן וסיכויי הריפוי גדלים. על פי נתונים אחרונים אחת מכל 8 נשים עלולה ללקות בסרטן השד בשלב כזה או אחר בחייה, ובמידה ויתבצע אבחון וגילוי סרטן השד בשלב מוקדם, כ 90% מאותן נשים תוכלנה להריפא ממנו. לכן, המחלמה בסרטן השד מתחילה באיבחון וגילוי סרטן השד.

ישנן מספר שיטות המאפשרות לבצע איבחון וגילוי סרון השד, החל מבדיקה עצמית ועד לבדיקה על ידי כירורג ובדיקת הממוגרפיה

Z

בדיקה עצמית של השד

בדיקה עצמית של השד – אחת לחודש, ולאחר המחזור, מומלץ להתבונן מול המראה כאשר הידיים מורמות ומורדות, לחיצה על הפיטמה ומימוש של השד יוכלו לסייע לאישה לגלות האם מתקיימים שינויים במראה, בתצורה ובמגע של הדשד.

Z

בדיקת אולטרסאונד

בדיקת אולטרסאונד – בדיקת האולטרסאוד לרוב מתבצעת בצמוד אל לקיחת הביופסיהוהיא מאפשרת לבצע הבחינה בין גושים מוצקים לבין גושים המכילים נוזלים.

Z

MRI

MRI – במקרים מיוחדים יש צורך לבצע בדיקת MRI, כמו כאשר מדובר בשדיים שעברו השתלת סיליקון.

Z

בדיקת קלינית של השד

בדיקת קלינית של השד – בדיקה קלינית של השד מתחילה אצל הכירורג, אשר למעשה מאבחן את השדיים על מנת לשלול או לאתר חוסר בסימטריה, שינויים בצורה ובגודל של השד, שינויים במרקמו של עור, איתור קשריות לימפה ואיתור של גושים חשודים. את הבדיקה יש לבצע לאחר המחזור החודשי.

Z

בדיקת דופלר

בדיקת דופלר – בדיקת הדופלר מאפשר לאבחן את זרימת הדם בגידול ובכך לאמוד האם מדובר בגידול שפיר או בגידול ממאיר, מאחר וידוע כי בגידולים ממאירים זרימת הדם מהירה יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין, כי לא מדובר בבדיקה שיגרתית.

Z

ממוגרפיה

ממוגרפיה – הממוגרפיה הינו צילום רנטגן של השדיים אשר מצלמות את השד מכל כיווניו ומאפשרות לבצע איבחון וגילוי סרטן שד במרבית הסוגים והגדלים, רק כ 10* מן הגושים אינם מתגלים על ידי בדיקת הממוגרפיה.

Z

ביופסיה

ביופסיה – במידה ואחת מן הבדיקות המוקדמות לצורך איבחון וגילוי סרטן השד העלתה ממצא מחשיד מבצעים ביופסיה, אשר למעשה לוקחת דגימה מן הגידול עצמו באמצעות מחט המוחדרת אל הגידול בשד.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support